مبانی بازاریابی محتوا

دسته‌بندی: تولید محتوا

Types-of-Content-Marketing-1.png

محتوا در اطراف ماست! خواه در حال خواندن یک پست وبلاگ باشیم یا تماشای یک ویدیوی مسخره از YouTube، ما تقریباً در هر جایی که می خواهیم محتوا مصرف می کنیم و تقریباً در همه زمان‌ها.

به همین دلیل ، تعجب آور نیست که 70٪ از بازاریابان به طور فعال در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنند. با تعداد فزاینده ای از شرکت ها که ارزش بازاریابی محتوا را تشخیص می دهند ، وقت آن است که مطمئن شوید هیچ یک از مزایای بالقوه تولید محتوا را از دست نمی دهید.

سوال اصلی: بازاریابی محتوا چیست و در واقع چه کاری می تواند برای من انجام دهد؟

بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا فرآیند استفاده از محتوا برای برقراری ارتباط و فروش به مخاطبان هدف مشخص است. خود محتوا می تواند به اشکال مختلفی شامل مقاله ها ، فیلم ها و تصاویر ارائه شود. با در نظر گرفتن این نکته ، محتوایی که به مخاطبان خود می دهید باید همیشه ارزش مداوم داشته و به روشی استراتژیک ارائه شود.

یکی از نمونه های بازاریابی محتوا که می توانیم بررسی کنیم سایت Shopify است (https://www.shopify.ca/). این شرکت تجارت الکترونیکی دارای وبلاگی است که تقریباً روزانه با ارسال محتوای جدید به روز می شود. محتوای موجود در وبلاگ Shopify به طور کلی ترکیبی از مقالات آموزشی ، عناوین رهبری فکر و اخبار شرکت است. Shopify همچنین دارای یک کانال YouTube است که محتوای ویدئویی را با همه موارد ، از آموزشهای ساده نرم افزار گرفته تا توصیفات خلاقانه که اشتباهات تجاری را برجسته می‌کند ، ارائه می‌دهد.

مواردی که Shopify از طریق محتوای خود پوشش می دهد ، نشان می دهد که این شرکت با مخاطبان صاحبان مشاغل صحبت می کند. محتوایی که Shopify ایجاد می کند ، آنچه صاحبان مشاغل به آن اهمیت می دهند را نشان می دهد و به طور منظم تحویل می شود ، بنابراین این افراد مخاطب در محتوا و در نتیجه کل شرکت سرمایه گذاری می کنند. مردم توجه بیشتری را به آنچه شرکت در مورد تجارت می گوید توجه می کنند و به عنوان کارشناسان صنعت در این زمینه به آنها نگاه می کنند. این قدرت بازاریابی محتوا است.

افراد و شرکت هایی که به طور مداوم بازاریابی محتوایی قوی دارند ، به عنوان متخصص صنعت در مورد یک موضوع دیده می شوند. این قدرت بازاریابی محتوا است.

انواع بازاریابی محتوا
چندین نوع مختلف بازاریابی محتوا وجود دارد که می توانید از آنها برای استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید. برخی از محبوب ترین انواع آن شامل وبلاگ ، مطالعات موردی و کتابهای الکترونیکی است. اما پادکست ها ، فیلم ها و اینفوگرافیک ها (مانند تصویر بالا) نیز بخشی از بازاریابی محتوای مرسوم جدید هستند.

شکل ابتکاری دیگر بازاریابی محتوا که می توانید استفاده کنید، محتوای تعاملی است. ایجاد محتوایی مانند اینفوگرافیک های تعاملی و آزمونها می تواند به تعامل مخاطبان شما کمک کند و در نهایت منجر به فروش شود. در واقع ، طبق یک گزارش ۸۵٪ از بازاریابان تجارت مشتری-مشتری B2B در حال حاضر از اینفوگرافیک های تعاملی استفاده می کنند ، در حالی که 66٪ از آزمونها استفاده می کنند. این نشان می دهد محتوای تعاملی ارزشی که می تواند به عنوان یک ابزار تبدیل بالقوه داشته باشد.

مزایای بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا مزایای بالقوه زیادی دارد. اگر شرکت شما به طور مداوم محتوای خوبی تولید می کند ، این محتوا به نوبه خود می تواند موارد زیر را انجام دهد:

قابلیت مشاهده ارگانیک را افزایش دهید
اقتدار صنعت را بسازید
تولید سرنخ
تبدیل ها را افزایش دهید
اعتماد ایجاد کنید
برای مشتریان ارزش قائل شوید
خطوط ارتباطی باز با مخاطبان خود را باز کنید